آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی + فیلم (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید واکنش نخست وزیر ژاپن به شهادت رئیس جمهوری ایران ۸ تیر به‌عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود
سرخط خبرها

وزیر کشور خبر داد: رایزنی با عراق برای تردد زائران از مرز خسروی| پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال

  • کد خبر: ۱۱۷۰۷۷
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
وزیر کشور خبر داد: رایزنی با عراق برای تردد زائران از مرز خسروی| پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال
وزیر کشور با بیان اینکه برای اربعین حسینی(ع) امسال، پنج میلیون زائر پیش‌بینی شده است، گفت: رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زایران، ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران، به موضوع پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم که محدودیت کرونایی برای بحث اربعین به‌وجود نیاید و مردم بتوانند از فرصت اربعین استفاده کنند و این منوط به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده در این حوزه مثل تزریق واکسن یادآور و زدن ماسک است.

وزیر کشور افزود: در آخرین نوبت حدود ۳.۵ میلیون نفر زائر عتبات عالیات داشتیم که پیش‌بینی برای امسال حدود پنج میلیون زائر است.

وی اضافه کرد: قرار بر این شد که افرادی که قصد سفر دارند در سامانه مشخص شده ثبت‌نام کنند که ما برآوردی در این زمینه داشته باشیم تا با این برآورد خدمات و اقدامات لازم در مرز‌ها بهتر صورت گیرد.

وزیر کشور اظهار داشت: مرز خسروی قرار است که بازگشایی شود و طرف عراقی قول داده که نیازمندی‌های منطقه بخصوص امنیت را تامین کند که ما امسال شاهد این باشیم که از مرز خسروی تردد حجم زیادی از زائران را داشته باشیم.

وحیدی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت‌های خوبی در دستگاه‌های دولتی و گروه‌های اجتماعی صورت گرفته است، اما کار‌های بزرگ دیگری در زمینه حاشیه نشینی باید انجام شود. براساس آمار حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در کرمانشاه وجود دارد که به طور جدی باید به این موضوع پرداخت. قرار شد با فراهم ساختن طرح جامعی برای مناطق حاشیه نشین و تقسیم نقش بین دستگاه ها، همکاری‌های درون دستگاهی مشخص شود.

وزیر کشور اضافه کرد: برگزاری جلسات متعدد بین دستگاه‌ها برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر جزو موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

وحیدی با بیان اینکه در حوزه شهرستان کرمانشاه موضوعات دیگری همچون پسماند وجود دارد، گفت: بازیافت پسماند در کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مدت طولانی این کار شروع شده است، اما همچنان نیاز‌هایی در این زمینه وجود دارد. نخستین مساله این است که بتوانیم از تولیدات شرکت بازیافت کرمانشاه به عنوان سوخت کارخانه‌ها استفاده کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: بحث دوم کمپوست است که باید هماهنگی بشود کارخانه‌ها از این کود استفاده کنند، زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیادبودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه‌ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد، استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بعضی از روستا‌های اطراف شهر کرمانشاه به شهر وصل شده‌اند، اما هنوز خدمات شهری در این مناطق توسعه نیافته که قرار شد شهردار کرمانشاه خدمات شهری از جمله آسفالت و نیاز‌های دیگر آن‌ها را تامین کند. در بعضی از روستا‌های شهرستان کرمانشاه نیز به دلیل تنش آبی مشکل کمبود آب وجود دارد که طی هماهنگی با آبفا مقرر شد با تخصیص تانکر‌های آب تا زمان لوله کشی کامل به این تنش پایان دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->